Góry Tatry Turnie Jaskinie Doliny Warmia i Mazury Kaszuby Kaukaz Relacje z podróży wycieczki szlaki rowerowe Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego piesze wędrówki zdjęcia i opisy przejść tras. Obieżyświat globtroter Angrywaldeuszek

Tatry Polskie - wariant zimowy

Dolina Białego Tatry

Dolina_Bialego_Tatry 12.JPG

Szlak do malowniczej Doliny Białego rozpoczynamy po prawej stronie Wielkiej Krokwi.

Dolina_Bialego_Tatry 2.JPG

Dolina_Bialego_Tatry 3.JPGPomiędzy budynkiem z wypożyczalnią sprzętu zimowego, barem a ogrodzeniem skoczni widać wytyczoną i odgrodzoną ścieżkę. Dolina_Bialego_Tatry 8.JPGPrzyjemną trasą dochodzimy do wrót TPN – budki z biletami. Dolina_Bialego_Tatry 14.JPGDalej prowadzi nas żółty kolor.Dolina_Bialego_Tatry 9.JPG Droga jest niezwykle urokliwa. Wędrujemy doliną, którą co jakiś czas przecina Biały Potok.Dolina_Bialego_Tatry 11.JPG Przechodzimy przez mostki, są miejsca do odpoczynku mimo iż początkowy etap nie jest nad wyraz stromy ;) Po drodze tuż przy szlaku naszą uwagę zwraca zakratowana sztolnia. Dolina_Bialego_Tatry 15.JPGTo pamiątka wyścigu zbrojeń z czasów zimnej wojny i na szczęście nieudanych poszukiwań złóż uranu.

W miejscu, gdzie szlak mocno zakręca w prawo nachylenie znacznie rośnie. O ile do tej pory ta cudowna  trasa była dostępna prawie dla każdego to od tego momentu zaczynamy mocno piąć się w górę. Z każdym metrem nabieranej wysokości możemy podziwiać coraz większy obszar Tatr.Dolina_Bialego_Tatry 20.JPG

Po około godzinie marszu docieramy do rozwidlenia szlaków. Możemy iść zgodnie z oznaczeniem w prawo na Dolinę Strążyską, lub w lewo (na ten kierunek nie ma oznaczenia w tym miejscu!) w kierunku Kuźnic.Dolina_Bialego_Tatry 18.JPG Z Małgorzatą wybieramy pierwszą z dolin. Przebijając się przez zaspy śnieżne meldujemy się na Czerwonej Przełęczy. Dolina_Bialego_Tatry 26.JPGStąd już tylko ok 10 minut do szczytu Sarniej Skały.Dolina_Bialego_Tatry 22.JPG Warto nieco zboczyć z trasy.Dolina_Bialego_Tatry 21.JPG Z tej góry jest wspaniała panorama na Podhale. Dobrze widać też Śpiącego Rycerza. Dolina_Bialego_Tatry 23.JPGStrome opadanie trasy w dół oznacza, że zbliżamy się do doliny.Dolina_Bialego_Tatry 27.JPG

Zainteresowała Cię nasza relacja, podobają Ci się zdjęcia, szukasz odpowiedniego szlaku…
Polub nasz fanpage, a nie ominą Cię aktualne relacje, zdjęcia i porady!

* NaTatry* GóryIludzie* Photobucket Photobucket

Created with flickr slideshow.
Free counters! Free counters! Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij (function() { var s = document.createElement('script'); s.type = 'text/javascript'; s.async = true; s.id = 'gg-widget-script'; s.src = '//widget.gg.pl/resources/js/widget.js'; var ss = document.getElementsByTagName('script')[0]; ss.parentNode.insertBefore(s, ss); })();